وبلاگicon
بروزترين مقالات و مطالب

سر خط مطالب

آيه اي از قرآن كريم

وَأَرْسَلْنَا الرِّيَاحَ لَوَاقِحَ فَأَنزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَسْقَيْنَاكُمُوهُ وَمَا أَنتُمْ لَهُ بِخَازِنِينَ

و بادها را بارداركننده فرستاديم و از آسمان آبى نازل كرديم پس شما را بدان سيراب نموديم و شما خزانه‏ دار آن نيستيد.

سوره الحجر, آيه 22

دانلود این سوره

دسته بندي برچسب‌ها

آرشيو مطالب

آمار سايت

 ..:بخش ويژه:..

همخوانی ندارد

مخترع Copy/Paste چه کسی بود؟

دیجیاتو - ازآنجایی‌که در حال خواندن این مقاله هستید، قطعا طرز کار با کامپیوتر یا موبایل را می‌دانید. درنتیجه حتی اگر کمترین میزان دانش در زمینه‌ی کار با کامپیوتر را داشته باشید، حتما با اصطلاحات «کپی» (Copy)، «کات» (Cut) و «پیست» (Paste) آشنا خواهید بود.کپی/پیست یکی از رایج‌ترین دستورات در سیستم‌های عامل مختلف است که همه‌ی ما به‌صورت روزانه با آن سر و کار داریم.

شاید این دستور، خیلی ساده و ناچیز به نظر آید ولی تصور کنید اگر در دنیای پیچیده‌ی امروز، امکان کپی/پیست وجود نداشت، چقدر تایپ کردن و به خاطر سپردن مطالب بیش‌تر می‌شدحال که ارزش این دستور ساده ولی حیاتی را متوجه شدیم، بهتر است از «لری تسلر» (Larry Tesler) تشکر کنیم. تسلر توانست عنوان «مخترع دستورهای Cut، Copy و Paste» را به خود اختصاص دهد. او یکی از مهندس‌های نخبه در Xerox PARC (مرکز تحقیق و توسعه در ایالت کالیفرنیا) در دهه‌ی هفتاد میلادی بود. در آن زمان، کامپیوترهای خانگی تنها در حد یک ایده بودند و کسی فکر نمی‌کرد که روزی به واقعیت تبدیل شوند.

تسلر در بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۶ بر روی برنامه‌ریزی سیستم Smalltalk-76 کار می‌کرد. در آن زمان او راه‌حلی برای ذخیره‌سازی متن‌ها بر روی حافظه‌ی داخلی کامپیوتر (کپی یا کات) و سپس انتقال آن به‌جای دیگری (پیست) پیدا کرد. لغات Cut، Copy و Paste هم از اصلاحات کتاب‌های چاپی برداشته شده‌اند؛ جایی که واقعا لغات با قیچی بریده (Cut) و بر روی کاغذ دیگری چسبانده (Paste) می‌شدند.


تسلر پس از Xerox PARC، به‌عنوان کارشناس کامپیوتر در شرکت اپل استخدام شد و بعد از آن‌هم، با کار بر روی زیست‌فناوری (Biotechnology)، توانست سمت معاون ارشد را در آمازون و یاهو به دست آورد.


برچسب‌ها: مخترع Copy, Paste چه کسی بود
مرتبط با موضوع : كامپيوتر و اينترنت
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
نويسنده: محمدصادق سيستاني | درتاريخ: شنبه نوزدهم دی ۱۳۹۴ |

فواید سحر خیزی

سکینه مطیرزاده درباره نقش سحر خیزی در درمان افسردگی از منظر قرآن و علم پزشکی، اظهار داشت: افسردگی حالتی احساسی است که مشخصه‌اش اندوه، بی احساسی، بدبینی و احساس تنهایی است. 

بیدار شدن در صبح زود

این کارشناس بهداشت عمومی افزود: با توجه به اینکه دین مبین اسلام انسان را به زود خوابیدن و سحر خیزی ترغیب می‌کند، همچنین از نظر علمی نیز فواید سحر خیزی کاملاً به اثبات رسیده است. 
 

مطیرزاده ادامه داد: 75 درصد از بیماران افسرده مشکل در خواب (به صورت بی‌خوابی و پُرخوابی) دارند و هم چنین علائم این بیماران در هنگام صبح تشدید می‌شود. 

جهت خواندن ادامه این مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید...


برچسب‌ها: فواید سحر خیزی, روایات پیامبر در مورد سحر خیزی
مرتبط با موضوع : بهداشت و سلامت
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
نويسنده: محمدصادق سيستاني | درتاريخ: جمعه بیستم آذر ۱۳۹۴ |

تغییر رنگ چشم در ۲۰ ثانیه

 به تازگی پزشکان توانسته‌اند فقط در ۲۰ ثانیه توسط لیزر، رنگ چشم را از قهوه‌ای به آبی تغییر دهند.
 

به گزارش گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، به تازگی پزشکان قادر به تغییر رنگ چشم با لیزر شدند؛ این روش جدید در کالیفرنیا توسعه داده شده است و در حال حاضر در چندین کشور در دسترس است.

خبرگزاری فارس: تغییر رنگ چشم در ۲۰ ثانیه

با اینکه عمل با لیزر در ایالات متحده کاملاً مورد تأیید نبود، 37 نفر در مکزیک و کاستاریکا این عمل را تجربه کردند و چشم خود را با عمل لیزر از قهوه‌ای به آبی برگردانده‌اند.

هزینه عمل لیزر برای تغییر رنگ چشم حدود 5 هزار دلار است که حدود 4 هزار و 700 یورو می‌شود.

این عمل لیزر اضافه کردن رنگ در چشم نیست بلکه چشم‌های قهوه‌ای رنگ دارای رنگدانه‌ای هستند که می‌توان توسط لیزر با لایه برداری، رنگ آن را از قهوه‌ای به آبی تبدیل کرد.

چشم‌های آبی این رنگدانه را ندارند و به دلیل پخش و عبور نور مرئی از عنبیه نمی‌توان رنگ چشم آنها را تغییر داد. به عبارت دیگر نور رنگارنگی که توسط چشم درک می‌شود، سایه‌های آبی رنگ است که در چشم منعکس می‌شود به همین دلیل افرادی که دارای چشم آبی هستند نمی‌توانند این عمل را انجام دهند.

افرادی که چشم قهوه‌ای دارند، لایه‌ای به نام استروما در مقابل چشم آنها قرار می‌گیرد که حاوی مقدار قابل توجهی ملانین است؛ این رنگدانه باعث تغییر رنگ مو و پوست نیز می‌شود. ملانین اجازه می‌دهد چشم بتواند بهتر نور را منعکس کند که این کار با چشم‌هایی با رنگ قهوه‌ای امکان پذیر است؛ برای تبدیل رنگ قهوه‌ای به آبی یک لایه نازک از رنگدانه باید برداشته شود.

دکتر «گرِگ هومر» رئیس مرکز پزشکی استروما به CNN گفت: در واقع در تمام چشم‌های قهوه‌ای رنگ، یک چشم آبی نهفته است. تنها تفاوت بین چشم قهوه‌ای و چشم آبی این است که لایه بسیار نازک رنگدانه در سطح چشم قهوه‌ای رنگ وجود دارد که اگر رنگدانه حذف شود نور می‌تواند در فیبرهای استروما وارد شود و چشم به رنگ آبی تبدیل شود.

در آمریکا در مطالعات اولیه این عمل را تضمین کرده‌اند و پزشکان گفته‌اند هیچ خطری در این عمل وجود ندارد اما آزمایش‌های بالینی آن در سال‌های آینده انجام خواهد شد.


برچسب‌ها: تغییر رنگ چشم در ۲۰ ثانیه, تغییر رنگ چشم, رنگ چشم خود را تغییر دهید, رنگ چشم
مرتبط با موضوع : پزشکی
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
نويسنده: محمدصادق سيستاني | درتاريخ: پنجشنبه هجدهم تیر ۱۳۹۴ |

مشهورترین افرادی که جان خود را بر سر سیگار گذاشتند(+عکس )

سیگار که این روزها تلاش برای ترکش در همه رسانه ها به صورت آگهی تبلیغ می شود روزگاری از ملزومات زندگی هنری محسوب می شد.
خانواده ایرانی - روزی روزگاری در سینما هر ستاره ای که کبریت می کشید و سیگار گوشه لبش را روشن می کرد اکثر حضار در سینما کبریت می کشیدند و سیگار گوشه لب را دود می کردند .

البته آن زمان سیگار کشیدن در سینما آزاد بود و کمتر کسی می دانست که این دودی که فرو می دهد نه تاثیر در دریافت هنری دارد و نه آن سیگار گوشه لب باعث جذابیت می شود بلکه چیزیهایی را به ارمغان می آورد که اول از همه همان بازیگران و ستاره ها را دچار خود کرد.

بسیاری از هنرپیشگان مطرح سینمای هالیوود چهره شان بدون سیگار قابل تصور نبود اما جالب که نه تاسف بار اینکه اکثر آنها با سرطان ریه و حمله قلبی از دنیا رفتند گزارش زیر نگاهی دارد به مشهورترین افرادی که با سیگار از دنیا رفتند.

گرچه فردی چون فیدل کاسترو علیرغم کشیدن سیگار های برگ هاوانایی چندین بار فرشته مرگ را دست خالی برگردانده است اما این دلیل نمی شود که ما مرگ سیگاری های مشهوری چون همفری بوگارت و کلارک گیبل را از یاد ببریم...

ادامه این مطلب را در ادامه مطلب بخوانید

منبع: خبر آنلاین

سیگارسیگارسیگار


برچسب‌ها: مشهورترین افرادی که جان خود را بر سر سیگار گذاشتند, سیگار, افراد مشهور
مرتبط با موضوع :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
نويسنده: محمدصادق سيستاني | درتاريخ: سه شنبه شانزدهم تیر ۱۳۹۴ |

آخرین تصاویر سفینه ناسا از عطارد قبل از خودکشی(+ عکس)

سفینه وابسته به ناسا قبل از خودکشی در سطح عطارد، تصاویری را از این سیاره به زمین ارسال کرده است.

به گزارش عصرایران، این سفینه ناسا با نام "مسنجر" قبل از خودکشی و برخورد برنامه ریزی شده با سطح عطارد در روز پنجشنبه 10 اردیبهشت، این تصاویر زیبا را از عطارد مخابره کرده است.

عطارد نزدیک ترین سیاره منظومه شمسی به خورشید و کوچکترین سیاره این مجموعه است.
این سفینه از یک دهه پیش تاکنون فعالیت می کرد و در 4 سال اخیر نیز به دور عطارد می گشت.
تاکنون هیچ سفینه ای به سطح عطارد نرفته است.

آخرین تصاویر سفینه ناسا از عطارد قبل از خودکشی (+ عکس)

این سفینه 500 کیلوگرم وزن دارد و با سرعت 8 هزار 750 مایل در ساعت به سطح عطارد برخورد خواهد کرد تا به عمر این سفینه پایان داده شود.

به هنگام برخورد این سفینه با سطح عطارد، حفره بزرگی را ایجاد خواهد کرد و سفینه درون حفره قرار خواهد گرفت.
این سفینه در مدت فعالیت خود توانست به سوالات زیادی درباره عطارد پاسخ دهد.

ادامه تصاویر در ادامه مطلب...


مرتبط با موضوع :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
نويسنده: محمدصادق سيستاني | درتاريخ: پنجشنبه دهم اردیبهشت ۱۳۹۴ |

علایم اولیه سکته مغزی

دانشمندان هلندی در تحقیقاتی که داشتند، گفتند: از دست دادن حافظه در سنین بالا می‌تواند علائم اولیه خطر سکته مغزیباشد.

 با بالا رفتن سن، حافظه نیز تغییر می‌کند؛ این موضوع ربطی به آلزایمر ندارد فقط در مورد اشخاصی صحبت می‌کنیم که حافظه آنها ضعیف می‌شود.
یک تیم هلندی از دانشگاه روتردام در مورد کم شدن حافظه در سنین بالا تحقیقاتی داشت؛ آنها گفتند: گاهی اوقات کم شدن حافظه در سنین بالا می‌تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را افزایش دهد.
این محققان به مدت 10 سال، 10 هزار زن و مرد بیش از 55 ساله را تحت نظر داشتند و عملکرد شناختی و از دست دادن حافظه آنها را مورد ارزیابی قرار دادند.
در این آزمایش پارامترهای سن، جنس، وزن، سیگار کشیدن، فشار خون بالا، زندگی حرفه‌ای، وضعیت اجتماعی و اقتصادی نیز در نظر گرفته شد و موارد سکته مغزی شناخته شدند.
نتایج نشان دادند زمانی که حافظه مکرراً دچار لغزش می‌شود، خطر ابتلا به درد و رنج سکته مغزی را حدود 20 درصد افزایش می‌دهد؛ این ارزیابی نسبت به افرادی است که فراموشی ندارند.
البته این به این معنا نیست که سیستماتیک چنین اتفاقی می‌افتد بلکه باید تمام عوامل را در نظر داشت؛ در حال حاضر فرض بر این است که جریان خون در مغز کاهش پیدا می‌کند.

منبع: پرشین وی


مرتبط با موضوع :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
نويسنده: محمدصادق سيستاني | درتاريخ: چهارشنبه دوازدهم فروردین ۱۳۹۴ |

یک اتفاق باورنکردنی در طبیعت....

فرادید - یک عکاس غیرحرفه‌ای موفق شد از یک اتفاق باورنکردنی عکس بگیرد. دوشنبه عصر در یک پارک در شرق لندن، یک راسوی کوچک سوار دارکوب شد تا پرواز را تجربه کند!
 
به گزارش ایندیپندنت، مارتین لومِی همراه با همسر خود برای قدم زنی به آنجا رفته بود. اما ناگهان متوجه اتفاقی عجیب شدند. مارتین می‌گوید: «زمانی که دوربین چشمی را کنار گذاشتم تا با دوربین عکاسی عکس بگیرم، آن دارکوب پرواز کرد و تقریبا به سمت ما می‌آمد. 

به یک باره دیدیم که یک پستاندار کوچک پشت آن دارکوب سوار شده است. دارکوب نیز تقلا می‌کرد تا جان خودش را نجات دهد.»


مرتبط با موضوع :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
نويسنده: محمدصادق سيستاني | درتاريخ: یکشنبه هفدهم اسفند ۱۳۹۳ |

بزرگ‌ترین طوفان شن زمین از نگاه فضانوردان

منبع: خبرآنلاین

اکنون برای نخستین‌بار ماهواره‌ای از ناسا به نام CALIPSO توانسته این طوفان عظیم شن را تحلیل کرده و نشان دهد چه‌مقدار از این ذرات به جنگل‌های آمازون می‌رسند. کمان‌های درخشانی که مقطع آنها را در این فیلم می‌بینید، برش‌هایی عمودی از ابرهای غبار در جو زمین هستند که در امتداد خطوط نصف‌النهار زمین به تصویر کشیده شده‌اند. ماهواره کالیپسو برای تهیه این تصاویر که در خلال سال‌های 2007 / 1386 تا 2013 / 1392 گرفته شده‌اند، پرتوهایی از لیزر را به سوی آنها شلیک و بازتاب آنها را تحلیل کرده است. بر اساس اطلاعات ارسالی این ماهواره، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که سالانه 27.7 میلیون تن از ذرات غبار صحرای آفریقا به خاک‌های آمازون اضافه می‌شوند

این ذرات که در صحرای آفریقا کار خاصی انجام نمی‌دهند، باعث بارورسازی ابرهای باران‌زای منطقه آمازون می‌شوند و علاوه بر آن، نقش مهمی در حاصل‌خیز ماندن خاک منطقه برعهده دارند. به‌خاطر حجم بالای بارندگی در آمازون، فسفر موجود در خاک که برای رشد گیاهان حیاتی است، توسط آب‌هایی که به رودخانه‌های محلی ختم می‌شوند، شسته می‌شود؛ ولی جالب این‌جاست که فسفر موجود در شن‌های رسیده از صحرای آفریقا تقریبا به همان اندازه است و نیاز آمازون را تامین می‌کند.

جالب این‌جاست که سفر طوفان شن صحرای آفریقا به آمازون ختم نمی‌شود و حدود 43 میلیون تن از این ذرات از آمازون گذشته و در دریای کارائیب فرود می‌آیند.

این کلیپ را در این لینک ببینید:   http://www.aparat.com/v/qjUc1


مرتبط با موضوع :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
نويسنده: محمدصادق سيستاني | درتاريخ: پنجشنبه چهاردهم اسفند ۱۳۹۳ |

تصویری که سامسونگ از گلکسی اس 6 در اینستاگرام خود منتشر کرد

سامسونگ کره تصویری از گلکسی اس6 قاب فلزی را روی حساب کاربری اینستاگرام خود منتشر کرد.این در حالی است که اچ تی سی M9 و گلکسی اس6 دو رقیب بزرگ در شوی امسال موبایل در بارسلونای اسپانیا (MWC 2015) هستند. پیش‌تر نیز تصویری مبهم منتشرشده بود که اینک گفته می‌شود متعلق به «گلکسی اج» بوده است، نه گلکسی اس 6.

مشخصات فنی گلکسی اس6:

5 اینچی/ 143 در 70 در 7.2 میلی‌متر / 2560 در 1440 پیکسل / سیستم‌عامل اندروید لولی پاپ 5 / پردازنده چهار هسته‌ای Cortex-A53 با سرعت 1.3 گیگاهرتز یا Cortex-A57 چهار هسته‌ای 1.9 گیگاهرتزی / گرافیک Mali-T760 / 3 گیگ رم / 32 گیگ حافظه و ارتقا تا 128 گیگ/ دوربین اصلی 20 مگاپیکسلی و دوربین دوم 5 مگاپیکسل .


مرتبط با موضوع :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
نويسنده: محمدصادق سيستاني | درتاريخ: دوشنبه یازدهم اسفند ۱۳۹۳ |

رمزگشایی جدید از هوش انسان

مطالعات محققان امریکایی نشان می دهد، DNA انسان قادر به تولید نورون های بیشتری نسبت به سایر موجودات بوده و چرایی باهوش بودن انسان را می توان در این موضوع توجیه کرد.

محققان امریکایی دانشگاه دوک مطالعات متفاوتی را در رابطه با DNA و سلول های مغزی انسان آغاز کرده اند که می تواند پاسخ متفاوتی را برای چرایی باهوش بودن انسان ها نسبت به سایر موجودات ارائه کند زیرا انسان ها قادر به یاد گرفتن زبان های مختلف یا حل دشوارترین مسائل ریاضی هستند.

محققان دانشگاه دوک امریکا در مطالعات خود به تزریق DNA و سلول های مغزی انسان به جنین موش ها پرداختند و نتایج بررسی ها ابعاد جدیدی را پیش روی آنها قرار داد.

مغز جنین موش ها با سرعت باورنکردنی به رشد پرداخت که در نتیجه تزریق DNA انسانی بود. محققان معتقدند ژن های رمزگذاری شده توسط DNA باعث بروز چنین وجه تمایزی بین انسان و حیوان می شوند.

انسان و شامپانزه دارای ساختارهای ژنتیکی شبیه به یکدیگر هستند اما محققان در این مطالعات موفق به کشف ۱۰۶ رشد دهنده مغزی شدند که باعث تفاوت میان انسان و شامپانزه می شود. اما تصور می شود ۶ مورد از این توالی ژن ها باعث رشد مغز می شوند. این ذرات را «human-accelerated regulatory enhancers» یا به طور مخففHARE می نامند. تعداد HARE ها نیز از ۱ تا ۶ شماره گذاری شده است.

HARE۵ عجیب ترین توالی کشف شده است زیرا زمانی که این ژن از انسان گرفته و به موش های تزریق شد، مغز موش ها ۱۲ درصد رشد بیشتری را نسبت به زمانی نشان دادند که HARE۵ از شامپانزه ها گرفته شده بود. تحقیقات نشان داد که انسان و شامپانزه تنها در ۱۶ حرف رمزگذاری ژنتیکی متفاوت هستند، به همین دلیل تزریق HARE۵ با تفاوت اندکی در دو گونه جنین موش ها بروز کرد. تحقیقات نشان داد، موش هایی که ژن های انسانی دریافت کرده بودند، باهوش تر هستند. دانشمندان امیدوارند تا از این تحقیقات بتوانند برای درمان بیماری های مغزی استفاده کنند.

منبع: خبرآنلاین


مرتبط با موضوع :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
نويسنده: محمدصادق سيستاني | درتاريخ: پنجشنبه هفتم اسفند ۱۳۹۳ |

گوشی فوق العاده زیبای «لنوو وایب مکس»

این گوشی 5 اینچی که شاهکار کمپانی چینی محسوب می‌شود در فصل دوم 2015 راهی بازار می‌شود.رزولوشن آن 1920 در 1080 بوده و در هر اینچ 441 پیکسل تعبیه‌شده است.

تراشه 64 بیتی موسوم به  Snapdragon 615  در کنار سیستم‌عامل لولی پاپ 5.0.2 روی آن نصب خواهد بود.

پردازنده 1.7 گیگاهرتزی با 3 گیگ رم و 32 گیگ حافظه در کنار گرافیک آدرنوی 405 از آن پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی بوده و بلوتوث، رادیو، وای فای، نسل چهارم موبایل و یو اس بی نسخه دو دارد.

 منبع: خبرآنلاین


مرتبط با موضوع :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
نويسنده: محمدصادق سيستاني | درتاريخ: یکشنبه سوم اسفند ۱۳۹۳ |

میز هوشمند اندرویدی وارد بازار می شود. +عکس

3293cacbf89a3442b29780a501a8471b میز هوشمند اندرویدی وارد بازار می شود

نام این میز platform 46 coffee میباشد و امسال وارد بازار می شود.

این میز اندرویدی از فناوری لمسی با ۶۰ نقطه همزمان و پردازنده corei7 برخوردار است و صفحه LCD آن ۱۰۸۰ می باشد دارای صفحه ای شیشه ای مقاوم و ضد آب است و می توان روی آن هرچیزی را قرار داد .

این دستگاه هوشمند از ۱۶ گیگابایت رم و ۵۰ گیگابایت فضای دیسک سخت بهره می برد که در پشت بدنه ی آلمینیومی آن پنهان است .اندروید نصب شده روی آن ۴٫۱ بوده و از معماری ۸۶x بهره می برد که باعث سرعت بسیار بالای آن می شود .

با این میز هوشمند دیگر می توانید تمامی بازی ها ، صفحات اجتماعی و برنامه های اندرویدی خود را در یک صفحه ۴۶ اینچی مشاهده کنید .

منبع: مجله دانش


مرتبط با موضوع :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
نويسنده: محمدصادق سيستاني | درتاريخ: یکشنبه سوم اسفند ۱۳۹۳ |

تقویم و امکانات دیگر

------------------------------------------- English - Arabic - French - German - Spanish

-------------------------------------------

مطلب برگزیده

9 راه برای تقویت حافظه

جهت خواندن این مطلب به روی عکس کلیک کنید...

لينك هاي مهم

پيوندها

طراحي قالب : آريا تمپ

ابزار هدایت به بالای صفحه